Skip links

قرعه کشی نامزد های استانی کانادا در سال جدید میلادی

اولین دورۀ قرعه کشی نامزد های استانی کانادا در سال جدید میلادی برگزار شد و چهار استان کانادا از نامزدهای PNP دعوت کردند.

در روزهای پایانی ژانویه و ابتدای فوریه، چهار استان‌ آنتاریو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا و منیتوبا برای متقاضیان واجد شرایط برنامه‌های نامزدی استانی (PNP) دعوتنامه صادر کردند.

بیشتر استان‌ها و نواحی شمالی کانادا (به استثنای کبک و نوناووت) برنامه‌های نامزدی استانی مخصوی خود را اجرا می‌کنند. از طریق این برنامه‌ها، کاندیدهای علاقه مند ممکن است برای نامزدی استانی دعوت شوند. دریافت نامزدی استانی می‌تواند عامل مؤثری در اخذ اقامت دائم باشد.
برنامه‌های مهاجرتی استان کبک توسط خود این استان اجرا می‌شود و از برنامه‌های مهاجرتی کانادا متفاوت است. کبک تنها استانی است که بر تمام مهاجران طبقه اقتصادی کنترل دارد.
هر ساله حدود ۱۰۵,۰۰۰ نفر از طریق برنامه‌های نامزدی استانی اقامت دائم کانادا (PR) دریافت می‌کنند. برنامه نامزدی استانی از سال ۱۹۹۸ شروع به کار کرد و تعداد پرونه‌های موفق آن در طول سالیان افزایش یافته است.
هم دولت فدرال و هم دولت‌های استانی، برنامه نامزدی استانی را عاملی موثر برای پیشرفت توسعه اقتصادی در مناطق برون شهری می‌دانند.
قرعه‌کشی‌های استانی در همان هفته‌ای انجام شد که اداره مهاجرت کانادا ۸۹۳ نفر از متقاضیان برنامۀ اکسپرس انتری را که دعوتنامۀ استانی داشتند گزینش کرد. اکثر استان‌ها و مناطق کانادا (به جز کبک و نوناووت) برنامۀ نامزدی استانی مرتبط با اکسپرس اینتری دارند.
پس از ژوئن ۲۰۲۲ این اولین گزینشی از اکسپرس‌انتری بود که صرفاً در زیرمجموعۀ نامزدی استانی انجام شد. از ماه ژوئیه ۲۰۲۲ تا قبل از این، تمامی گزینش‌های اکسپرس‌اینتری در تمام زیرشاخه‌های آن برگزار شده بودند.

نتایج قرعه کشی برنامه‌های مهاجرتی استانی از ۲۸ ژانویه تا ۳ فوریه

آنتاریو

آنتاریو در ۳۱ ژانویه ۶۱۱ دعوتنامه برای متقاضیانی که پیشنهاد شغلی از کارفرما داشتند صادر کرد. جامعۀ هدف این دور از قرعه‌کشی‌ها مشاغل حوزۀ بهداشت‌ و درمان و تکنولوژی بودند. این متقاضیان میبایست حداقل نمرۀ ۵۳ برای قبولی را کسب می‌کردند.
متقاضیان واجد شرایط باید پیشنهاد شغلی تمام وقت معتبری در آنتاریو می‌داشتند که شرایط مندرج در امتیازبندی (TEER) 0، ۱، ۲ یا ۳ مربوط به سیستم طبقه بندی مشاغل (NOC) را رعایت کرده بودند.
علاوه براین، آنتاریو در تاریخ ۲ فوریه دو قرعه کشی هدفمند برای متقاضیان برنامه‌های اولویت سرمایه انسانی برگزار کرد. این استان از ۱۱۷۵ متقاضی مشاغل حوزۀ تکنولوژی با حداقل امتیاز بین ۴۸۱-۴۸۹ و همچنین از ۷۲۵ متقاضی مشاغل مراقبت‌های بهداشتی با حداقل امتیاز بین ۴۷۶ دعوت کرد.

آلبرتا

در دور دوم نتایج قرعه کشی منتشر شده برای سال ۲۰۲۳، استان آلبرتا در ۲۳ ژانویه تعداد ۱۵۴ دعوتنامه برای متقاضیان مسیر اکسپرس‌انتری زیرمجموعۀ برنامۀ مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) و همچنین ۴۶ دعوتنامه در تاریخ ۱۹ ژانویه ارسال کرد.
این استان به تازگی اعلام کرد که کاندیدهای مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری استان آلبرتا بر اساس ترکیبی از سابقه کاری در مشاغل پرتقاضای و همچنین بر مبنای فاکتور امتیازآور داشتن خویشاوند در این استان گزینش و دعوت می‌شوند.
به غیر از این، هیچ تغییر دیگری در معیارهای امتیازآور مسیرهای مهاجرتی زیرمجوعۀ برنامۀ مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) به وجود نیامده است.

بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا در اولین قرعه کشی نامزد های استانی کانادا در سال جدید میلادی، در تاریخ ۳۱ ژانویه برای بیش از ۲۷۹ متقاضی برنامۀ نامزدی این استان دعوتنامه صادر کرد.
۲۴۳ نفر از کاندیدهای دعوت شده توسط این استان، متقاضیان مشاغل حوزۀ تکنولوژی بودند. این دعوت‌نامه‌ها برای متقاضیان گروه‌های نیروی کار ماهر و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی صادر شد و شامل متقاضیان برنامۀ اکسپرس‌اینتری هم می‌شد.
متقاضیان مسیرهای مهاجرتی نیروی کار ماهر و فارغ التحصیلان بین المللی به حداقل امتیاز قبولی SIRS 85 نیاز داشتند. سیستم امتیازبندی SIRS از جهات بسیاری شبیه سیستم رتبه‌بندی برنامۀ جامع اکسپرس‌انتری عمل می‌کند اما صرفاً برای برنامۀ نامزدی استانی بریتیش‌کلمبیا استفاده می شود.
این استان همچنین متقاضیان زیر را در گزینش‌های جداگانه گزیشن کرد:

  • ۱۸ مربی و کمک مربی مهدکودک (آموزش کودکان خردسال) با حداقل امتیاز ۶۰،
  • ۱۸ فعال حوزۀ مراقبت‌های بهداشتی با حداقل امتیاز ۶۰ از میان گروه‌های نیروی کار ماهر و فارغ التحصیل بین المللی که شامل گروه اکسپرس انتری نیز می شدند،
  • دیگر مشاغل پرتقاضا با حداقل امتیاز ۶۰.

منیتوبا

استان منیتوبا در تاریخ ۳۰ ژانویه برای ۲۱ متقاضی واجد شرایط دعوتنامه صادر کرد. این دعوتنامه‌ها مربوط به برنامۀ خاصی می‌شدند که استان منیتوبا برای پناهجویان اکراینی در نظر گرفته است. متقاضیان این برنامه باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • شهروندی کشور اکراین
  • حداقل دانش زبان در سطح CLB 4 در تممی مهارت‌های چهارگانه
  • وابستگی به استان منیتوبا (اقوام نزدیک، شغل قبلی یا تحصیلات در این استان)
  • حداقل امتیاز ۶۰ از معیار سیستم امتیازبندی MPNP

منبع: خبرگزاری اداره مهاجرت کانادا

دیدگاه شما

Explore
بکشید