Skip links

داشتن خویشاوند در آلبرتا امتیازآور شد

داشتن خویشاوند در آلبرتا به معیارهای امتیازآور برنامه اکسپرس انتری آلبرتا اضافه شد

متقاضیانی که خویشاوند نزدیک در آلبرتا دارند، اکنون می‌توانند در برنامۀ اکسپرس‌انتری آلبرتا امتیاز و توجه بیشتری کسب کنند.

اعمال تغییرات از سال نوی میلادی

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) که همان برنامه نامزد استانی آلبرتا است، از تاریخ ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳ داشتن اقوام و خویشاوندان نزدیک در استان را به معیارهای انتخاب کاندید مسیر مهاجرتی اکسپرس‌انتری آلبرتا (که یکی از زیرمجموعه‌های برنامۀ AAIP است) اضافه کرد.

بنابراین آن دسته از داوطلبان داخل استخر اکسپرس‌انتری فدرال که خویشاوند نزدیکی در استان آلبرتا دارند که دارای اقامت دائم یا تابعیت کانادا هستند، اکنون از فاکتور اضافه شده امتیاز می‌آورند. خویشاوندان نزدیک شامل پدر، مادر، فرزند، برادر یا خواهر می‌شوند. به این منوال متقاضیان شانس بیشتری برای دریافت اظهارنامه علاقمندی (NOI) یا همان دعوتنامه از جریان اکسپرس انتری آلبرتا و متعاقباً دریافت اقامت دائم خواهند داشت. توجه داشته باشید که احراز شرایط متقاضی بر اساس اطلاعاتی است که در پروفایل خود در استخر اکسپرس‌اینتری فدرال درج کرده است.

علت اضافه شدن معیار داشتن خویشاوند

دولت آلبرتا معتقد است که این پیوندهای نزدیک خانوادگی به استقرار و اسکان هرچه بهتر مهاجران جدید در استان آلبرتا کمک شایانی می‌کنند.

ضمناً هیچکدام از معیارهای گزینشی سایر مسیرهای مهاجرتی فرعی برنامۀ AAIP تغییر نکرده‌اند. این سیاست جدید فقط بر مسیر مهاجرتی اکسپرس‌انتری آلبرتا تأثیر می گذارد. ضمناً در این بروزرسانی، اضافه شدن معیار داشتن خویشاوند تأثیری بر فاکتورهای گزینشی قبلی برنامه (مانند داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای مستقر در آلبرتا و غیره) نداشته است.

به گفتۀ وزیر تجارت و مهاجرت آلبرتا، خانم راجان ساونی “این سیاست به معنای اجرای طرح تجدید دیدار خانواده‌ها نیست.” بر اساس این تغییر، مسیر مهاجرتی اکسپرس‌انتری آلبرتا اکنون می‌تواند ۲۵ درصد از دعوتنامه‌های خود را به افرادی اختصاص دهد که هم خویشاوند نزدیک در آلبرتا دارند و هم در مشاغل پرتقاضای مورد نیاز استان تجربه و تخصص دارند.

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) به کارفرمایان در رفع کمبود نیروی کار در آلبرتا کمک می‌کند. این استان در ماه دسامبر ۲۰۲۲ با ایجاد حدود ۴۱,۰۰۰ شغل جدید که بیشتر آنها در بخش خصوصی بودند، رشد زیادی را تجربه کرد. با این وجود، آلبرتا حدود ۱۰۰,۰۰۰ فرصت‌ شغلی خالی دارد و پیش بینی شده که تا سال ۲۰۲۵ با کمبود بیش از ۳۳,۰۰۰ نیروی کار در مشاغل و بخش های مختلف مواجه خواهد بود. موارد اشاره شده دلایل کلیدی برای جذب مهاجران بیشتر به استان هستند.

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) و مسیر مهاجرتی اکسپرس‌انتری آلبرتا چه هستند؟

برنامه مهاجرتی مزیت آلبرتا (AAIP) برنامه نامزدی استانی آلبرتا برای استقبال از مهاجران خارجی است. در حال حاضر هشت مسیر مهاجرتی فرعی تحت این برنامه مدیریت می‌شوند که به طور کلی به مسیرهای مهاجرتی مخصوص نیروی کار و مسیرهای مهاجرتی مخصوص کارآفرینان تقسیم می‌شوند.

برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار AAIP عبارتند از:

  • مسیر مهاجرتی فرصت آلبرتا
  • مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری آلبرتا که شامل مسیر فناوری شتاب‌دهنده آلبرتا (AATP) نیز می‌شود
  • مسیر مهاجرتی نوسازی مناطق روستایی

شرایط احراز متقاضیان مسیر مهاجرتی اکسپرس اینتری آلبرتا چیست؟

  • داشتن یک پروفایل فعال در استخر متقاضیان اکسپرس اینتری فدرال (ترجیحاً با اعتبار بیش از ۵ ماه)
  • ابراز علاقمندی به استقرار دائمی در استان آلبرتا
  • اشتغال فعلی یا سابقۀ کار در یکی از مشاغل مورد تقاضای استان
  • حداقل امتیاز ۳۰۰ در سیستم امتیازبندی برنامه

شرایط احراز تکمیلی که باعث افزایش شانس دریافت دعوتنامه از استان می‌شوند:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر و یا تجربه کاری در استان آلبرتا،
  • فراغت از تحصیل از یکی از موسسات تحصیلات تکمیلی آلبرتا،
  • داشتن پدر، مادر، فرزند، برادر یا خواهری که در حال حاضر در آلبرتا زندگی می کنند و شهروند یا مقیم دائمی کانادا هستند.

 

نحوۀ اقدام برای برنامه چیست؟

متقاضیان علاقمند میبایست پروفایل فعال در استخر متقاضیان اکسپرس‌انتری داشته باشند. متقاضیان گزینش شده‌ای که دعوتنامه دریافت کرده‌اند میبایست نسخه‌ای از مدارک خود را به AAIP ارسال کرده و علاقمندی خود را ابراز کنند.

کاندیدهایی که توسط برنامۀ AAIP واجد شرایط تشخیص داده می‌شوند ایمیل دعوتنامه اقدام می‌کنند. این متقاضیان میبایست درخواست‌ ارسال کنند و ۶۰۰ امتیاز اضافی دریافت می‌کنند. تقاضانامه‌های کامل سپس برای پردازش در استخر متقاضیان واجد شرایط قرار می‌گیرند.

خانم راجان ساونی، وزیر تجارت و مهاجرت آلبرتا، در انتهای صحبت خود اعلام کرد “اصلاحات اعلام شده برای مسیر مهاجرتی اکسپرس‌انتری آلبرتا یکی از چندین گام‌هایی است که دولت آلبرتا برای جذب نیروی کار ماهر واجد شرایط مورد نیاز خود بر می‌دارد.”

منبع:
خبرگزاری اداره مهاجرت کانادا

دیدگاه شما

Explore
بکشید