Skip links

کار در کانادا

کار در کانادا، آیا استخدام ها در کانادا ادامه دارد؟

افزایش استخدام قراردادی با ادامۀ جذب نیروی کار در کانادا:

بازار کار در کانادا از نوامبر ۲۰۲۲، جنب و جوش زیادی داشته است. کانادا استخدام قراردادی یا Payroll Employment (که شامل کارمندانیست که از کارفرمای خود حقوق و مزایا دریافت می‌کنند) افزایش داد. این افزایش، که در ۱۰ بخش از ۱۵ بخش مشاغل کانادا صورت گرفت، نمایانگر بازگشت به اقتصاد پر بازده قبل از کووید است. البته در بسیاری از صنایع نیز شاهد کاهش فرصت‌های شغلی بودیم که به دلیل استخدام گستردۀ کارفرمایان در مواجهه با کمبود نیروی کار بود.

طبق آمارها، استخدام نیروهای قراردادی در ۷۱۰۰ شغل افزایش یافت. این افزایش که در بخش های خدمات علمی و فنی حرفه ای، مدیریت دولتی و قسمت های مالی و بیمه رخ داد، کاهش نیرو در فضای تجارت خرده فروشان را جبران کرد.

 

در نوامبر ۲۰۲۲ از کل فرصت های شغلی موجود در کانادا، ۲۰۷۰۰ شغل کاهش یافت. که مجموع مشاغل مورد تقاضا در کانادا را به ۸۵۰۳۰۰ شغل رساند. این یعنی از زمان ثبت رکورد یک میلیون شغل خالی در ماه می ۲۰۲۲، ۱۵۱,۹۰۰ موقعیت شغلی پر شد.

افزایش استخدام کارمندان قراردادی، که معیار رشد اقتصادیست، نشان دهندۀ تقاضای بالا برای نیروی کار در کانادا است. چرا که این افزایش اشتغال، برای رشد اقتصادی کشور بسیار کمک کننده است.

 

ممکن است برای شما تازه واردان مهم باشد که بدانید در حال حاضر کدام بخش‌ها اشتغال با حقوق و مزایا را افزایش داده اند و یا کدام نوع کسب‌وکار ها در حال جذب نیرو در کانادا هستند.

بخش هایی که بیشترین استخدام های قراردادی با حقوق و مزایا را در ماه نوامبر به ثبت رساندند عبارتند از:

  • خدمات علمی و فنی حرفه ای (+۵۶۰۰ موقعیت شغلی)
  • مدیریت دولتی (+۴۸۰۰ موقعیت شغلی)
  • امور مالی و بیمه (+۴۷۰۰ موقعیت شغلی)
  • ساخت و ساز (+۴۳۰۰ موقعیت شغلی)

فرصت های شغلی که همیشه مورد تقاضا هستند

کار در کانادا ممکن است. علیرغم افزایش استخدام کارمندان دارای حقوق و مزایا در نوامبر ۲۰۲۲، کانادا همچنان با تعداد زیادی از مشاغل خالی در چندین بخش مواجه است.

بخش مراقبت‌های بهداشتی و خدمات اجتماعی (۱۳۱۸۰۰ فرصت شغلی خالی)

یکی از مشکلات دائمی کانادا کمبود نیروی کار در حوزۀ مراقبت‌های بهداشتی است. علیرغم پر شدن ۱۹,۳۰۰ فرصت شغلی نیاز به نیروی کار در این فضا همچنان بالا است و نسبت به مارس ۲۰۲۰ نزدیک به ۴۵ درصد بیشتر است. افزایش تقاضای این حوزه، در نتیجۀ تغییرات جدید سیاست های دولت کاناداست. از جمله تغییراتی که ایجاد شد عبارتند از: هدف قرار دادن اعتبارسنجی کارآمدتر برای متخصصان تحصیل کرده خارجی در حوزۀ درمان و بهداشت و کاهش موانع مهاجرت برای پزشکان.

 

بخش ساخت و ساز (۷۹۰۰۰ فرصت شغلی خالی)

جالب است بدانید که کانادا در حوزۀ ساخت و ساز همیشه به نیروی کار نیاز دارد. علیرغم افزایش استخدام های قراردادی در ماه نوامبر در این بخش، تقاضا برای نیروی کار همچنان بالاست. این مساله علاوه بر اینکه نمایانگر افزایش بازده کسب و کار این بخش است، نیاز مداوم به جذب نیروی کار در این حوزه را نیز نشان می دهد. با توجه به اینکه میزان تقاضا در حوزۀ ساخت و ساز تا نوامبر سال ۲۰۲۱ بدون تغییر مانده (۷۳۹۰۰)، مشخص است که کانادا به طور مداوم، به ویژه با ادامه بهبود اقتصادی، در این بخش به نیروی کار نیاز دارد. تغییرات سیاست دولت مانند تعهد اخیر کانادا به کمک به نیروهای کار ساختمانی خارج از وضعیت، اهمیت چنین مشاغلی را برای اقتصاد کشور نشان می دهد.

 

بخش خدمات علمی و فنی حرفه ای (۵۲۰۰۰ فرصت شغلی خالی)

مشابه حوزۀ ساخت و ساز، قسمت خدمات علمی و فنی حرفه ای نیز شاهد افزایش استخدام قراردادی با حقوق و مزایا بود- اما این بخش نیز همچنان با کمبود نیروی کار مواجه است و تقاضا برای نیروی کار در داخل کانادا ادامه دارد. در واقع این روند افزایشی اشتغال از اکتبر ۲۰۲۰ آغاز شد. که با توجه به وجود تعداد بالای مشاغل خالی، این یک شاخص قوی از تقاضای دائمی بالا برای جذب نیروی کار در داخل کانادا است.

مهاجرت برای رفع کمبود نیروی کار بسیار هائز اهمیت است. زیرا جمعیت شناسی کانادا در حال حاضر قادر به پر کردن موقعیت های شغلی فعلی نیست. پس از تصویب لایحه C-19 در سال ۲۰۲۲، شان فریزر (به عنوان وزیر مهاجرت)  قادر به تشکیل گروه هایی در استخر اکسپرس انتری فدرال شد. که کاندیداها بر اساس معیارهایی مانند مشاغل، تحصیلات یا دانش زبانی انتخاب شده و برایشان دعوتنامه (ITAs) صادر می شود. تا نیازهای اقتصادی و اجتماعی کانادا را مستقیما برطرف کنند. حرفه‌هایی که همیشه مورد تقاضا هستند، شانس زیادی برای انتخاب در این قرعه‌کشی‌ها دارند.

منبع: Cic news

دیدگاه شما

Explore
بکشید