Skip links

چرا کانادا به مهاجر نیاز دارد؟

چرا کانادا به مهاجر نیاز دارد؟ این سوالی است که احتمالا بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کانادا از خود می پرسند.

دلایل نیاز کانادا به مهاجر چیست؟

کانادا در سه طبقه مهاجر می پذیرد:

  • طبقه اقتصادی
  • طبقه خانوادگی
  • طبقه پناهندگان و بشردوستانه.

طبقۀ اقتصادی:

مهم ترین زیر مجموعۀ طبقۀ اقتصادی، نیروهای کار ماهر هستند. کانادا به دلیل داشتن جمعیت سالخورده و نرخ زاد و ولد پایین، همیشه از مهاجرانی که نیروی کار ماهر هستند استقبال می‌کند. نیروهای متخصص با برخورداری از مهارت های زبانی، تجربۀ کار، تحصیلات عالی و تمایل به موفقیت، باعث بالابردن استانداردهای زندگی و رشد اقتصادی این کشور می شوند. از این رو، نقش حیاتی در تلاش های کانادا برای حمایت از رشد اقتصادی و خدمات اجتماعی مانند آموزش و مراقبت های بهداشتی همگانی ایفا می کنند.

طبقۀ خانواده:

دومین طبقۀ بزرگ مهاجران از طریق حمایت مالی خانواده وارد خاک کانادا می شوند. در واقع کانادا با پذیرش اعضای نزدیک خانواده (برای ساختن زندگی در این کشور) حمایت عاطفی را برای افراد مقیمی که در رشد جامعه و اقتصاد کشور سهیم هستند، فراهم می کند. چرا که خانواده های قوی و منسجم، بستر جامعۀ پیشرفته را تشکیل می هند.

طبقه پناهندگان و بشردوستانه:

سومین طبقه بزرگ مهاجران تحت عنوان پناهنده و با اهداف بشردوستانه مورد استقبال قرار می گیرند. کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز جهان، متعهد شده تا برای کسانی که از آزار و شکنجه و سایر سختی ها فرار می کنند، امنیت ایجاد کند. پیشینۀ این رهبری بشر دوستانه به پایان جنگ جهانی دوم برمیگردد. در سال ۱۹۸۶، مدال نانسن از جانب سازمان ملل متحد به مردم کانادا اعطا شد. این مدال یکی از بالاترین افتخارات دریافتی یک کشور است و به افرادی تعلق میگیرد که بیشترین کمک به پناهندگان را داشته اند. باید بدونید که کانادا اولین و تنها کشوری است که مدال نانسن را دریافت کرده است.

دلایل حمایت عمومی کانادایی ها از مهاجرت؟

چرا کانادا به مهاجر نیاز دارد؟ یکی از منحصر به فردترین خصوصیات کانادا این است که بالاترین میزان حمایت عمومی از مهاجرت را در جهان دارد. حمایت عمومی از مهاجرت در کانادا از اوایل دهه ۱۹۹۰،  به طور پیوسته افزایش یافته است. طبق نظر سنجی ها تقریبا ۸۰ درصد کانادایی ها مهاجران را برای اقتصاد کشور مفید می دانند. این میزان حمایت عمومی بالا به دولت کانادا اجازه می دهد تا ورود ۵۰۰۰۰۰ مهاجر جدید در سال را هدف قرار دهد.

باهم دلایل این حمایت عمومی از مهاجران را ببینیم:

تاریخچه

تاریخ کانادا با مهاجرت گره خورده است. سالها پیش مهاجران انگلیسی و فرانسوی برای ساخت کشور به بومیان کانادا پیوستند. از زمان تشکیل کنفدراسیون کانادا در سال ۱۸۶۷، این کشور پذیرای میلیون ها مهاجر از سراسر جهان بوده است. از این رو، به غیر از مردم بومی کانادا، در واقع همۀ کانادایی ها مهاجر یا نوادگان مهاجران هستند. همانطور که در موزه مهاجرت کانادا در هالیفاکس، نوا اسکوشیا گفته می شود، “کانادایی یک مهاجر با سابقه است.”

جغرافیا

کانادا با توجه به احاطه شدن توسط آب های وسیع و داشتن مرز مشترک با تنها یک کشور(ایالات متحده) می تواند کنترل زیادی بر افرادی که وارد کشور می شوند اعمال کند. و مهاجران را قبل از ورود به کشور غربالگری کند تا مطمئن شود اهداف سیاست کانادا را برآورده خواهند کرد.

خط مشی

کانادا هر ساله میلیاردها دلار برای استقبال از مهاجران و ارائه کمک های اسکان به آنها از جمله کارآموزی سرمایه گذاری می کند. همچنین، میلیاردها دلار نیز در آموزش، مراقبت های بهداشتی، زیرساخت ها و سایر زمینه های مهم سرمایه گذاری می کند تا استانداردهای زندگی کانادایی ها و مهاجران را در سطح بالایی نگه دارد.

سیاست

در کانادا میزان مهاجرت و مهاجر پذیری در شهرها و استان های بزرگ بیشتر است، در نتیجه سیاستمداران برای پیروزی در انتخابات دموکراتیک نیازمند حمایت مهاجران هستند.

 

منبع: کانادا ویزا

دیدگاه شما

Explore
بکشید